Dietetyk Praca

Blog

Dlaczego klienci się nie zapisują?
31 lipca, 2018

Dlaczego klienci się nie zapisują?

Każdy klient który zdecydował się na skorzystanie z porad dietetyka musi ostatecznie umówić się na wizytę. Może to zrobić na kilka sposobów np.: telefonicznie, mailowo, bezpośrednio w poradni, przez messengera, względnie przez kalendarz internetowy. To jaką drogę kontaktu wybierze, najczęściej zależy od cech jego charakteru, wieku jak również okoliczności w których się umawia. Jedni klienci wolą korzystać z tradycyjnych metod (kontakt telefoniczny, „zapukanie” do drzwi poradni) inni z bardziej nowoczesnych (facebook, kalendarz internetowy czy mail). Trudno odpowiedzieć jaki kontakt ostatecznie wybierze klient, dlatego dietetyk powinien być perfekcyjnie przygotowany na każdą okoliczność. Obecnie nawet 50% wizyt  nie dochodzi do skutku tylko i wyłącznie z tytułu błędów jakie popełnia dietetyk w momencie umawiania i rejestrowania spotkań z klientem.  Do najczęstszych błędów dietetyka należą:

  • brak natychmiastowego odbierania telefonów – najczęstsze i najbardziej dotkliwe uchybienie
  • brak oddzwaniania na połączenia nieodebrane
  • brak szybkiej odpowiedzi na zapytanie złożone drogą mailową lub przez komunikator internetowy
  • brak wolnych terminów w kalendarzu internetowym (mimo, że dietetyk ma możliwość przyjęcia klienta)
  • zniechęcenie klienta niewłaściwym przekazaniem informacji o ofercie
  • niesłowność (np. dietetyk nie ma możliwości umówienia wizyty w danym momencie i obiecuje oddzwonić. Zapomina jednak o tym lub oddzwania zbyt późno)
  • brak widocznego przekazu (autoresponder poczty, informacja na stronie internetowej) o czasowej niedostępności dietetyka (np. okres urlopowy). Wówczas dietetyk nie tylko traci możliwość umówienia konkretnej wizyty, ale osłabia swoją wiarygodność na przyszłość.
  • zaniedbywanie podstawowych elementów wizerunkowych (używanie prywatnego maila lub telefonu w bezpośrednim kontakcie z  klientem, brak firmowej stopki w podpisie mailowym, inne)
  • przerośnięte „ego”  i nonszalancja w bezpośrednim kontakcie z klientem (np. podczas umawiania wizyt telefonicznie lub w gabinecie)

Należy pamiętać, że popełnianie powyższych błędów może nie tylko zniechęcić konkretnego klienta, ale może on również przekazać swoje negatywne odczucia swoim znajomym, którzy nigdy nie zdecydują się na wizytę u takiego dietetyka. Co więcej, mogą one dalej przekazywać złe informacje dalszym osobom, mimo że nigdy nie korzystały z usług poradni. Dlatego warto poświęcić dużo uwagi przestrzeganiu określonych zasad w momencie samego umawiania wizyt, gdyż błędy w tym zakresie mogą wyraźnie zaważyć na przyszłości zawodowej.

Kategoria: Artykuł
Twój komentarz

Copyrights ©2024: DietetykPraca.pl